Thursday, June 15, 2006

Orthopaedic???

Tonite, the funniest thing ever happen to me and my dearest as well.....sume gara-gara it is our first time entering one of the Medical Centre in Klang...Actually the only reason was bcoz im having a problem with my back...Its being more than a week and its really hurt me a lot....

The funny story start like this....

Me : Ok, sekarang pintu maner kiter nk masuk?
Bie : hmm, tengah tu..kite tanyer pak guard nanti....
Me : Ok...

Bie : Tumpang tanye...yg mane satu tempat utk mslh tulang belakang?
Guard : Encik bole register kat sini jer..nanti nurse tu bawak encik kat tempatnye....
Bie : Trime kaseh....
Guard : (senyum)

Nurse : First time?
Me : Yeap
Nurse : IC pls and ur hp no....
Me : My hp # 019-*******
Nurse : Sila duduk ye...
Me : **die tak tanyer pun orang sakit aper? betul ker tpt ni..hmm betulkan jerla...

While waiting, I was wondering.... **naper kawasan ni takderk orang erk? naper sebelah kiri ramai?sebelah kanan?tak npk langsung orang..sebab cermin gelap....takperla...tengok jer nanti...

Nurse : Nor Azlin
Bie : Bie ikut erk?
Me : Suke ati...

Doc : Hi ..Puan Azlin...
Me : What?? Puan?? Cik la...I belum kawin...
Doc : hmmmm?? So, yang ini saper?
Bie : Im her fren
Doc : (bit blur) so, what is ur problem?
Me : Im having a problem with my back
Doc : Ur back? Actually ini utk pakar sakit puan....rasenyer u da salah masuk...
Me : (dah agak dah) but the guard ask me to register and then ur nurse will guide me from there...and I already told the guard that Im having a problem with my back...
Doc : Its ok...maybe ader related ngan woman's prob...so, do u.....

(bhgn ini ditapis)

Doc : Ok, I need to do some scanning...bole u baring kat sane? (sambil point ke katil)
Me : (dlm slh2 masuk pun die nak scan gak ker?belasahla)

(proses scanning berjalan)...seronok gak waktu scan sbb rase cam....hahahah mule la imaginasi aku ni....klau dlm keadaan yg patut scan mesti best giler....mau hari2 scan kot .. :D

Doc : Okla..seems like u tak ader aper2 problem ... and I wont charge u since it was not ur fault... (smile) I think tempat yg sepatutnyer u pegi kat belah kanan...bhgn Orthopaedic...
Me : Thanks Doc... (smile)

Keluar jer.....aaaaaaaaaaaa benci tau...tapi tersenyum jer biler teringat peristiwa kene scan tu... :)
Then, we went to the Orthopaedic Centre....and check-up was made by the "Correct Doctor"...

Aper aper jer la...sekali sekala buat bende bukan2 ni menarik gak..bukan selalu....




My Photo
Name:
Location: Selangor, Malaysia

a daughter, a wife, a mama and a lecturer...who live in a simple quote in her life... "Life is either daring, adventure or nothing"

Powered by Blogger